URZĄD BEZ BARIER – JAK ZAPEWNIĆ WYSOKĄ JAKOŚĆ OBSŁUGI OSOBOM Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI?.

Celem szkolenia jest podniesienie poziomu wiedzy i świadomości uczestników w zakresie potrzeb osób z niepełnosprawnościami, doskonalenie kompetencji w zakresie efektywnej komunikacji z klientem z niepełnosprawnościami, prawidłowych postaw, jakie należy przyjmować wobec obsługiwanych osób ze szczególnymi potrzebami oraz ich praw w zakresie dostępności urzędów .

Podczas szkolenia uczestnik/czka dowie się jakie są potrzeby wynikające z posiadania różnych rodzajów niepełnosprawności oraz jakich barier mogą doświadczać osoby z niepełnosprawnością w procesie obsługi w urzędzie.

Uczestnicy/czki poznają także zasady savoir vivre w kontakcie z osobami z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Poprzez poznanie sposobów ułatwienia komunikacji zwiększą własną motywację do przełamania lęku i barier przed obsługą klientów z niepełnosprawnościami. Uczestnicy/czki podczas warsztatu rozwiną umiejętność zachowania asertywnego w kontaktach z klientami z niepełnosprawnością oraz radzenia sobie w sytuacjach trudnych w procesie obsługi.

Na szkoleniu:

  • Prawidłowa postawa urzędnika wobec klientów z niepełnosprawnościami – stereotypy i uprzedzenia dotyczące osób z niepełnosprawnościami.
  • Fakty i mity dotyczące osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
  • Definicje i rodzaje niepełnosprawności.
  • Bariery, których doświadczają osoby z niepełnosprawnościami
  • Oczekiwania klientów z niepełnosprawnościami podczas obsługi w urzędzie.
  • Prawa osób z niepełnosprawnościami a dostępność cyfrowa, architektoniczna oraz informacyjno -komunikacyjne urzędu.
  • Wnioski o zapewnienie dostępności oraz postepowanie skargowe.
  • Podstawowe zasady komunikacji i właściwego zachowania wobec osób z różnymi rodzajami niepełnosprawnościami
  • Asertywność w kontakcie z klientem z niepełnosprawnościami.
  • Reagowanie w sytuacjach trudnych lub konfliktowych.

 Marzena B. Kostelecka-Biernat – Ekspertka w szkoleniach dla administracji i biznesu, Trener biznesu, coach ICC, audytor dostępności, asesor. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości w Warszawie. Posiada ponad 20 lat doświadczenia w prowadzeniu szkoleń i projektów doradczych z zakresu: Standardów obsługi klienta, Systemów kompetencyjnych i ocen okresowych, Narzędzi zarządzania ludźmi

  • Przez ostatnie 5 lat skutecznie szkoliła kadrę urzędniczą i kierowniczą, współpracując m.in. z:
  • Ministerstwem Sprawiedliwości – standardy obsługi, zarządzanie stresem, dostępność
  • Kancelarią Prezesa Rady Ministrów (KPRM) – dostępność, komunikacja, obsługa interesantów
  • Ministerstwem Finansów – kompetencje menedżerskie
  • Urzędami Marszałkowskimi – komunikacja, stres, asertywność, trudne sytuacje, dostępność, wystąpienia publiczne
  • Polską Grupą Zbrojeniową – kompetencje menedżerskie
  • Krajową Administracją Skarbową – efektywność, komunikacja, zarządzanie stresem, informacja zwrotna

Dzięki bogatemu doświadczeniu i praktycznemu podejściu do szkoleń, pomaga instytucjom i organizacjom podnieść jakość obsługi klientów, zwiększyć efektywność zespołów i wdrażać standardy dostępności.

Czas i miejsce szkolenia (godziny szkolenia 10.00-15.00), Szkolenie ON-LINE,

  • Termin 13.03.2025 r.,

Cena udziału w szkoleniu: 590 zł netto. (Cena zawiera: materiały szkoleniowe,  certyfikat ukończenia szkolenia)

Zgłoszenia prosimy wysyłać za pomocą e-mail na adres zgloszenie@eurokadry.pl.

czw.czw. marmarmarmar
10:00 am — 3:00 pm (5h)

ON-LINE

Ekspert

Formularz.pdfZgłoszenie on-line