Zmiany w ustawie o drogach publicznych od 25.10.2019 r. Problematyka lokalizacji zjazdów i zajęcia pasa drogowego z uwzględnieniem zmian warunków technicznych dróg.

Szkolenie przeznaczone jest dla zarządców dróg gminnych, powiatowych, wojewódzkich i krajowych, a w szczególności do pracowników referatów ds. dróg urzędów miast i gmin oraz zarządów dróg samorządowych i krajowych (odziały i rejony GDDKiA).

Na szkoleniu omówimy następujące nowe zmiany:

  1. Omówienie zmian w ustawie o drogach publicznych wprowadzonych ustawą z dnia 30.08.2019 r. o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych oraz niektórych innych ustaw:
  • nowe zasady lokalizacji kanałów technologicznych,
  • wspólny wniosek o zajęcie pasa drogowego w ramach koordynacji robót, budowlanych i zasady ustalania opłat,
  • opłaty za umieszczanie urządzeń telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych w kanalizacji kablowej,
  • nowa wysokość stawek opłat za zajęcie pasa drogowego,
  • możliwość zawarcia umowy z inwestorem określającej niższą stawkę opłaty za zajęcie pasa drogowego na  realizację inwestycji zaspokajającej zbiorowe potrzeby wspólnoty,
  • – treść umowy z inwestorem,
  • – zasady postępowania w związku z uchyleniem art. 40f.
  1. Zaliczanie drogi do kategorii dróg publicznych i pozbawianie kategorii.
  2. Przebudowa lub remont obiektów i urządzeń istniejących w pasie drogowym.
  3. Ponoszenie kosztów przełożenia urządzeń w pasie drogowym.
  4. Zasady oddawania gruntów w pasie drogowym w dzierżawę, najem lub użyczenie.
  5. Zezwolenie na lokalizowanie obiektów, urządzeń i reklam w pasie drogowym. Podstawy odmowy wydania zezwolenia.
  6. Zasady i tryb wydawania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i umieszczanie w nim obiektów i urządzeń nie związanych z funkcjonowaniem drogi.
  7. Zajmowanie pasa drogi pod reklamy. Zasady umieszczania materiałów wyborczych w pasie drogowym.
  8. Zasady stosowania opłat za zajęcie pasa drogi, w tym opłaty rocznej za umieszczenie urządzeń w pasie drogowym. Postępowanie przy zmianie właściciela urządzenia lub kategorii drogi.
  9.  Wydawanie nakazu przywróceniu pasa drogowego do stanu poprzedniego.
  10. Tryb stosowania i wysokość kar pieniężnych za zajęcie pasa drogi i umieszczanie w nim obiektów, urządzeń i reklam bez zezwolenia.
  11. Wydawanie zezwoleń na lokalizację lub przebudowę zjazdów z dróg. Postępowanie w razie wybudowania zjazdu bez zezwolenia.
  12.  Usuwanie awarii w pasie drogowym.

Wykładowca: radca prawny, wiceprezes Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Białymstoku, wykładowca Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej i innych ośrodków szkoleniowych, posiadający wieloletnią praktykę w orzekaniu w sprawach dróg publicznych.

Czas i miejsce szkolenia (godziny szkolenia 10.00-16.00):

  • 16 grudnia 2019 r. Hotel Gryf, ul. Jana z Kolna 22/26, 80-864 Gdańsk., w godzinach 10:00-16:00.

Cena udziału w szkoleniu: 490 zł netto (do podanej ceny należy doliczyć 23% VAT = 602,70 brutto) *ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ ZWOLNIENIA Z PODATKU VAT

(Cena zawiera: materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch w trakcie zajęć, certyfikat ukończenia szkolenia)

Zgłoszenie do wysłania za pomocą e-mail na adres zgloszenie@eurokadry.pl,

pon.pon. grugrugrugru
10:00 am — 4:00 pm (6h)

Gdańsk

Prawnik

Formularz pdfZgłoszenie on-line